Tietoja minusta

Pohjois-pohjanmaa
olen minä, jolle paras paikka maailmassa on oma koti, en kaipaa maailmalle, paitsi silloin tällöin. Minulla ei ole isoja haaveita, mutta joskus tuntuu, että mahdottomia: paikat saisivat olla tip top, eikä sinne päin. Haaveita ruokin ihastelmalla muiden tekemisiä lehdistä, netistä ja tv:stä. Haluan tehdä asioita ite, ihan ite. Multa kynsien alla ei ole pahasta. Miten jaksaa pitkän talven yli?

maanantai 2. elokuuta 2010

Liljankukka, lumivalkoinen...

Nyt on liljojen aika. Liljojen viralliset nimet minulta ovat hukassa, mutta yritetään näin luovuutta käyttäen ja arvaten kuvata mistä kasveista on kyse. Pihan "keskiöstä" löytyy ainakin ruskoliljaa, paria eri lajia värililjoja ja päivänliljaa. Päivänliljoja olen jakanut myös muualle, koska se ovat kiitollisesti kukkineet ja kasvaneet.

Ilokseni olen huomannut, että nämä liljat aloittavat kukinnan kaikki hieman eri aikaan: ruskolilja aloitti, päivänlilja jatkoi, punainen värililja seurasi perässä ja nyt viimeisenä, kun muut ovat jo kukinnan loppupuolella, on valkoinen värililja parhaimmillaan. Valkoinen lilja on aivan huippu! Sen terälehdet ovat paksuja kuin se olisi muottiin valettu ja sillä on pisamia tai sitten se ujostelee. Päivänliljaa ei voi myöskään moittia, koska se ei nimestään huolimatta kuki vain päivän verran, vaan kukkia riittää aina ja aina vaan.

Tässä valkoiset kaunottaret

Punaisia kaunokaisia
Ruskolilja ja päivänlilja yhteiskuvassa
Päivänliljat yksin 
ja lopuksi vielä lopuksi kuunliljat,joiden pitäisi olla niiiiiiin kiitollisia ja helppoja kasveja. Mutta minulla ne näyttävät neljän kesän jälkeen tältä

Mistään vehmaudesta ei ole tietoakaan, mutta ensimmäistä kertaa ne tänä kesänä kuitenkin kukkivat. Joten toivoa on.






Ei kommentteja: