Tietoja minusta

Pohjois-pohjanmaa
olen minä, jolle paras paikka maailmassa on oma koti, en kaipaa maailmalle, paitsi silloin tällöin. Minulla ei ole isoja haaveita, mutta joskus tuntuu, että mahdottomia: paikat saisivat olla tip top, eikä sinne päin. Haaveita ruokin ihastelmalla muiden tekemisiä lehdistä, netistä ja tv:stä. Haluan tehdä asioita ite, ihan ite. Multa kynsien alla ei ole pahasta. Miten jaksaa pitkän talven yli?

perjantai 4. syyskuuta 2009

Kasvitieteellinen puutarha

Toissaviikonloppuna kävin elämäni ensimmäisen kerran tutustumassa kasvitieteelliseen puutarhaan. Siellä oli nähtävää paljon vaikkakin syksy oli jo tehnyt tehtävänsä. Ulkopuutarha olisi kesällä ollut varmasti upea kaikkine istutuksineen. Erilaisiin havu- ja lehtipuihin siellä kuitenkin pääsi tutustumaan. Yllättäen kuitenkin kaikkein kiinnostavin puu löytyi puutarhan ulkopuolelta, yliopiston pihalta: purppurakoivu ( luulisin). Koivun valkoinen runko yhdistettynä purppuran värisiin lehtiin oli tosi upea. Jos omalla pihalla olisi vielä tilaa puille, purppurakoivu olisi ehdoton.

Kasvihuoneissa oli ikuinen kesä ja mitä ihmeellisimpiä kasveja. Tässä niistä kuvia

Hami, ettei näiden kaikkien nimet ole ikuituneet kuviin enkä ymmärtänyt niitä kirjoittaa muistiin.
No, tässä on ainakin bantskua...



Tämä oli niin erikoinen, että nimi jäi mieleen: isokissanhäntä
Pihalta löytyi nämä nauhukset, joista tykkäsi minun lisäkseni myös perhoset
Näitä ei olisi saanut ruokkia.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Sinä se oot =). Nimittäin mun plokilla on sun nimi Huiskulasa. Oon varmaan vienu sun tähtipisteitä sitten...älä mua silti syytä, ku ei oo mun moka ;-). Huiskulasa nimittäin lukkee Käet mullasa, ja Käet puutarhasa.
Ilosta syksyä tänne multasormelle!