Tietoja minusta

Pohjois-pohjanmaa
olen minä, jolle paras paikka maailmassa on oma koti, en kaipaa maailmalle, paitsi silloin tällöin. Minulla ei ole isoja haaveita, mutta joskus tuntuu, että mahdottomia: paikat saisivat olla tip top, eikä sinne päin. Haaveita ruokin ihastelmalla muiden tekemisiä lehdistä, netistä ja tv:stä. Haluan tehdä asioita ite, ihan ite. Multa kynsien alla ei ole pahasta. Miten jaksaa pitkän talven yli?

maanantai 4. kesäkuuta 2012

Kesäkukkia

Tämä viikko pyhitetään kesäkukkien istutukselle. Terassi ei ole vielä kesäkunnossa, sillä ruukut ovat tyhjillään tai niissä on viime vuotisia räismeitä jäljellä. Jospa pahimmat pakkasyöt olisivat jo menneet!

Joka vuosi olen jaksanut suunnitella kohtuullisen tarkasti mitä mihinkin ruukkuun istutetaan. Ja joka vuosi yhtä uskollisesti olen niihin laittanut mitä sattuu. Tarjolla on vaikka ja mitä, tosi eksoottisenkin näköisiä kesäkukkia. Niitä olisi kiva kokeilla, mutta ovat yleensä aika kalliita. Katsotaan, mitä saan aikaan. Pari kelloköynnöstä jo odottaa kasvihuoneessa istutusta, mutta mitä niiden seuraksi?

Eilen autoillessa Hyrre huomasi "pirunpellon" tien poskessa. Sellaista olen haaveillut jo aikaisemmin, mutta nyt taas kiinnostus heräsi. Se olisi tosi upea! Kiviä kivien viereen ja sammalta niiden pintaan kasvamaan. Vielä jos rakentaisi pitkospuut ja jotain sopivaa kasvustoa joukkoon. Luulisi, että kiviä olisi saatavana sieltä sun täältä, sillä tähän tarkoitukseen ei käytetä seulanpääkiviä. Tätä suunnitelmaa täytyy jatkojalostaa...

Ei kommentteja: