Tietoja minusta

Pohjois-pohjanmaa
olen minä, jolle paras paikka maailmassa on oma koti, en kaipaa maailmalle, paitsi silloin tällöin. Minulla ei ole isoja haaveita, mutta joskus tuntuu, että mahdottomia: paikat saisivat olla tip top, eikä sinne päin. Haaveita ruokin ihastelmalla muiden tekemisiä lehdistä, netistä ja tv:stä. Haluan tehdä asioita ite, ihan ite. Multa kynsien alla ei ole pahasta. Miten jaksaa pitkän talven yli?

lauantai 27. marraskuuta 2010

Pitkästä aikaa

päivitykset ovat jääneet vähille viime aikoina. Edellisestä taitaa olla yli kaksi kuukautta. Ajatukissa blogin päivitys toki on ollut, mutta syksyn vaikutus näkyy myös tässä: ei kerta kaikkiaa ola jaksanut tehdä mitään asian eteen.

Vaikka vuodenaika on mitä masentavin, on siinä jotain hyvää. Nimittäin Joulun tulo, kynttilät, valot kaiken pimeyden keskellä. Niistä jaksan nauttia. Olen kuullut kommentteja, että "on vaikea kuvitella mitään niin typerää kuin kynttilöiden polttaminen". Kuka lie niin sanonut, mutta tiedän, että hän on väärässä. Mitä enemmän kynttilöitä ja elävää valoa pimeyden keskellä, sitä parempi. Ja onneksi tähän aikaan vuodesta niistä saa nauttia. Kynttilöitä voi sytytellä sekä ulos että sisälle ja takassa loimottaa tuli joka päivä. Se on huippua.

Tänä syksynä olen ollut todella aneeminen, sattuneesta syytä. Jotain pientä olen kuitenkin saanut aikaan. Ensin tein paperinarusta valoryijyn:

Koska en jaksanut tehdä sitä perinteistä työtä ryijypistoin, tein tämmöisen modernimman version. Tämäkin on ihan mukava pimeinä iltoina. Tälle löytyi paikka keittiön seinältä.
Sitten innostuin tekemään paperinarusta kukkia, ja niistä yhdistelin tämän seinä"vaatteen".

Kakki eivät tästäkään tykkää, mutta kauneus on katsojan silmässä...
Ja mitä p:tä minä muiden mielipiteitä kuuntelemään, väärässähän ne ovat!  :)

Ei kommentteja: