Tietoja minusta

Pohjois-pohjanmaa
olen minä, jolle paras paikka maailmassa on oma koti, en kaipaa maailmalle, paitsi silloin tällöin. Minulla ei ole isoja haaveita, mutta joskus tuntuu, että mahdottomia: paikat saisivat olla tip top, eikä sinne päin. Haaveita ruokin ihastelmalla muiden tekemisiä lehdistä, netistä ja tv:stä. Haluan tehdä asioita ite, ihan ite. Multa kynsien alla ei ole pahasta. Miten jaksaa pitkän talven yli?

maanantai 26. toukokuuta 2014

Omenapuu kukkii

vihdoinkin!
Syyskuussa 2009 istutettu omppupuu kukkii nyt ensimmäistä kertaa. Viime vuoden yhtä kukkaa ei lasketa :).
Minä olin jo heittänyt toivoni puun suhteen, mutta nyt näyttää hyvältä. Kaksi kertaa olen tehnyt kevätruiskutuksen, jospa sillä toimenpiteellä olisi ollut vaikutusta kukinnan alkamiseen.
 Kylmiä öitä on luvassa, joten täytyy vain toivoa, ettei pakkanen tee tuhojaan. Ostin eilen hallaharson kaiken varalle, mutta puun, vaikka vain pienenkin, peittäminen on tuskin kovin helppoa.Tänään täytyy lämpömittaria seurata tosi tarkkaan...