Tietoja minusta

Pohjois-pohjanmaa
olen minä, jolle paras paikka maailmassa on oma koti, en kaipaa maailmalle, paitsi silloin tällöin. Minulla ei ole isoja haaveita, mutta joskus tuntuu, että mahdottomia: paikat saisivat olla tip top, eikä sinne päin. Haaveita ruokin ihastelmalla muiden tekemisiä lehdistä, netistä ja tv:stä. Haluan tehdä asioita ite, ihan ite. Multa kynsien alla ei ole pahasta. Miten jaksaa pitkän talven yli?

keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Tänä kesänä pihalla on saanut nauttia auringosta ja lämmöstä. Ajoittain on vettä kaivattu taivaalta enemmän kuin sitä on ollut tarjolla. Piha ehti alkukesästä jopa kärsiä veden puutteesta, onneksi mitään suurta vahinkoa ei ole tullut.
Minä en ole innostunut kukkien kastelija, ruukkuistutuksissa ja kasvihuoneessa on ollut riittävästi kasteltavaa, joten kukkapenkkien kohdalla olen halunnut luottaa taivaalta tulevan veden voimaan. Kärhöt ovat kuivuudesta kärsineet ja niiden kasvu ja kukinta on jäänyt viimevuotista huonommaksi. Myös keväällä tehty sydänpenkki lähti huonosti alkuun, mutta on nyt toipunut. Eikös kasveista pitäisi tulla kestävämpiä kun ne tottuvat elämään ilman kannettua vettä? Tähän ajatukseen on laiskan ollut hyvä tarttua.

Tässä joitain kuvia viime viikonlopulta

Ei kommentteja: